Navigációs menü: Kezdőlap 9 A dolgozószobámban

A dolgozószobámban

Egyetemista koromban az egyik oktatónk figyelmeztetett, hogy a tanár olyan, mint a pap és az orvos: ha egyszer az lett, egész életében az marad és mindig „szolgálatban van”.

Igaza volt: a világ különféle jelenségeit önkéntelenül is tanár-szemmel nézem: azt keresem, hogy az ismereteket, az összefüggéseket hogyan lehet szemléletessé, könnyen érthetővé, elsajátíthatóvá tenni. A szakmai munkám lényege ennek a módszertana és a módszertan alkalmazása különféle területeken.

Ehhez mindig igyekszem szem előtt tartani, hogy a tanár legfontosabb képessége az, hogy meg tudja oldani a Micimackó-problémát: amikor Micimackó „kiment sétálni a kunyhó elé, azon tűnődve, vajon mivel foglalkoznak ilyenkor mások, és általában milyen lehet az, másvalakinek lenni, mint ő.” [A. A. Milne: Micimackó; Karinthy Frigyes fordítása; Második fejezet, amelyben Micimackó látogatóba megy és beleszorul]

Ezzel az indíttatással adom közre a dolgozószobámban született eredményeket.

Nézz körül az alábbi oldalakon:

 

A webhely használatának folytatásával elfogadom a sütik használatát. Részletek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás