Oldal kiválasztása

Vajon felül tudjuk írni a berögzült rossz mintákat?

A családi minták, otthonról hozott sémák nem csak a pénzügyeinkhez való hozzáállásunkat határozzák meg. Az egész életünket befolyásolja az örökölt sorsunk.

Vajon mitől függ az, hogy valaki a rossz mintáin tud-e változtatni? Miért van az, hogy a legtöbb ember képtelen elérni a célját, mert meg sem tudja fogalmazni azt?

A Szia, Tanár Úr adásában vendégeimmel többek között ezekről a kérdésekről elmélkedtünk.

Az epizód meghallgatása során pedig kiderül az is, hogyan befolyásolják a döntéseinket a krízishelyzetek és miként lehet felvértezni magunkat a bizonytalan jövőre nézve.

 

Lemaradtál? Itt tudod visszahallgatni a műsort:

Az adás vendége volt

  • Dr. Varga István, gyakorló szociális munkás
  • Kitanics Márk, pszichológus
  • Nyitrai András, Emberi Jogi Nevelők Hálózata tag, az Emberség Erejével Alapítvány elnöke
Legalább azt tudjuk, hogy mi mindent nem tudunk!

Kulcsgondolatok az adásból

 

“Amikor valaki krízishelyzetben van, akkor nem csak a félelem, hanem a szégyenérzet is jelen van az emberben. Főleg Magyarországon, ahol sok tabutéma van. A családi dolgokról nem igazán beszélnek az emberek.”

“A szíve szerint sem mer a legtöbb ember lépni, vagy segítséget kérni, mert úgy érzi, hogy kilóg a társadalomból, ha van valami problémája.

“Szokták mondani, hogy bevonzotta, az univerzum megadta neki. Nagyon sok szinten működnek ezek a dolgok, de nem úgy, ahogyan azt a köznyelv használja. Ha az ember sokat foglalkozik valamivel, teljesen beleássa magát, akkor arra összpontosítja az energiáit, ezért az meg is fog történni.” 

 

A Szia Tanár Úr epizódjában többek között választ kaphatsz arra, hogy:

  • Mit lehet tenni, ha valaki rossz családi mintáhat hoz otthonról? 
  • Mi az oka, hogy 90% és afölötti az esély arra, hogy a krízis ismétlődik és öröklődik?
  • Hogyan dönt a krízishelyzetben lévő ember, a krízis miatt beszűkült gondolkodással?
  • Miben segíthet „a hivatal” (az önkormányzat) és mi kell a jogosultsághoz?
  • Mennyire fektetnek hangsúlyt az iskolák a segítségnyújtásra?
  • Segítik-e egymást a krízisben lévők?
  • Aki tájékozatlan, az az ő hibája?
  • Aki tájékozott, az az ő érdeme?
  • Miért szégyenkeznek az emberek az őket ért élethelyzetek miatt?
  • Ha valakiről kiderül, hogy családsegítőhöz fordul, rossz fényt vet rájuk?
  • Milyen gyermekkori élmények hová vezethetnek?
  • Hogyan kerülhetnek ki a következő generációk a családi sémák örvényéből?
  • Hogyan tudná segíteni a rendszer a társadalmi változásokat?
  • Milyen esélyekkel indul az, aki hátrányos szociális környezetbe születik?
  • Hogyan, honnan lesz személyes célja az embernek?
  • Milyen módon lehet motiválni az embereket arra, hogy elérjék a céljaikat?
  • Mennyire determinálják a szülői példák a gyerekek életét?
  • Hogyan érdemes visszajelzést adni a másiknak?
  • Hogyan működnek az önmagukat beteljesítő jóslatok?
Legalább azt tudjuk, hogy mi mindent nem tudunk!

További linkek:

  • Ha kérdeznél a Szia, Tanár Úr! házigazdájától, Gerő Pétertől, írj a sziatanarur@geropeter.hu e-mail címre.  
  • Csatlakozz a Szia, Tanár Úr! facebook csoportba, ahol egy összetartó csapat tagja lehetsz és felteheted a további kérdéseidet ITT!
  • Ha pedig szeretnél első kézből értesülni a friss hírekről, akkor iratkozz fel a hírlevélre ITT
Dr. Gerő Péter

Dr. Gerő Péter

Műsorvezető

Okeveles középiskolai tanár, okleveles programtervező. A „Multimédia az oktatásban” minőségi díj („multimédia-gyűrű”) alapítója. Fő tevékenységi és kutatási területe a felnőttkori kötetlen és önálló tanulás pedagógiája. Kidolgozója és alkalmazója az élethelyzethez igazított tanulás pedagógiai gyakorlatának.

Kitűzés a Pinteresten

Megosztás

A webhely használatának folytatásával elfogadom a sütik használatát. Részletek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás