Oldal kiválasztása

Gerő Péter és a Buborékrepesztő a Civil Rádióban
2020. december 25-én (ismétlésként január 1-jén) 14 órától

A műsor vendége Kitanics Márk klinikai pszichológus, igazságügyi szakértő

A Civil Rádió sorozata, a „Buborékrepesztő” célja az információs buborékok közti kommunikáció. Egymás véleményével, értékrendjével, gondolkodásmódjával egyetérteni nem kötelező; érteni nagyon is célszerű.

 

A jelenlegi műsor alcíme: A jéghegy és a csúcsa

Ez az évzáró-évkezdő műsor két korábbinak a folytatása és az új év bevezetése. A két korábbi műsor egyike a nők elleni erőszakról szólt „Az is érintett, aki nem érintett” alcímmel; a másiknak az alcíme pedig ez volt: „Kinek és mit mesélnek Meseország meséi”. Hányféle helyzet, hányféle sors van, amelyekre sokan úgy gondolnak, hogy „velem és a környezetemben lévőkkel ez úgysem fordulhat elő”… A Buborékrepesztő sorozatban most ezek felé készülünk fordulni, elsősorban azzal a szemlélettel, hogy mi lehet a társadalom, köztük a különféle civil szervezetek szerepe és lehetősége – nemcsak adott méltatlan helyzetek aktuális megszüntetésében, valakik aktuális megsegítésében, hanem a társadalom „jobbításában”: ebbe a közhangulattól kezdve akár a törvényhozásig minden beleérthető. Ehhez hívom partnernek a hallgatót.

Senki nincs, aki mindenben „átlagos”. Az átlagtól való eltérésnek, a devianciának nincs előjele: jó is, rossz is lehet. Mivel jár, ha valaki – bármilyen értelemben – nem átlagos? Hogyan viselkedik a környezete, a társadalom? Mit tegyünk, ha találkozunk vele? Miért félünk attól, amit nem ismerünk? Hogyan segítsük az „pozitív devianciákat”? A személy elfogadása nem jelenti-e a káros deviáns viselkedések elfogadását, bátorítását is? Hogyan beszéljünk róla a gyermekeknek: vajon okozhat-e identitás-zavart a „másság” megismerése?

Dr. Gerő Péter

Dr. Gerő Péter

Műsorvezető

Okeveles középiskolai tanár, okleveles programtervező. A „Multimédia az oktatásban” minőségi díj („multimédia-gyűrű”) alapítója. Fő tevékenységi és kutatási területe a felnőttkori kötetlen és önálló tanulás pedagógiája. Kidolgozója és alkalmazója az élethelyzethez igazított tanulás pedagógiai gyakorlatának.

Kitűzés a Pinteresten

Megosztás

A webhely használatának folytatásával elfogadom a sütik használatát. Részletek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás