Szia, Tanár Úr! : a Rádió Bézs és a Civil Rádió közös műsora – hogy értsük egymást.

Alföldi István

Fehér Zoltán
2022. január 7-én, pénteken: 15:00-15:57-ig a Civil Rádióban a műsorvezető beszélgetőtársai: Varjú Zoltán számítógépes nyelvész, mesterséges intelligencia-szakértő, Alföldi István, a Neumann János Számítógéptudományi Társaság volt ügyvezetője, Fehér Zoltán informatikus és filológus. Ismétlés a Rádió Bézs-ben 2022. január 19-én, szerdán: 15:00-15:55 között.
Mi az intelligencia; lehet-e egy gép intelligens? Mit jelent, ha a mesterséges intelligencia „verset ír”? Mi a különbég a hagyományos program és a mesterséges intelligencia között? Hogyan „tanul” a gép? Ez intelligencia – vagy az intelligencia látszata? Kudarc-e, ha a gép „legyőzi” az embert? Mi „a dolgok internete”? Hová vezet, ha a mesterséges intelligencia-rendszer „mindent tud rólunk”? Milyen következményekkel jár a „nem kiforrott” megoldások használata? Káosz kezdődik vagy újfajta rend alakul ki éppen? Megszűnik-e, amit eddig tudománynak és művészetnek gondoltunk?
A műsor a következő korábbi műsorok egyvelegéből állt össze: Mesterséges intelligencia – Amit meg lehet csinálni, az meg is fogják csinálni; Mesterséges intelligencia – A holnap már elkezdődött; Mesterséges intelligencia – A robotok már a spájzban vannak?; Mesterséges intelligencia – Hányadán is állunk?
A műsor-pár másik része ITT hallgatható.

Dr. Gerő Péter
Műsorvezető
Okleveles középiskolai tanár, okleveles programtervező. A „Multimédia az oktatásban” minőségi díj („multimédia-gyűrű”) alapítója. Fő tevékenységi és kutatási területe a felnőttkori kötetlen és önálló tanulás pedagógiája. Kidolgozója és alkalmazója az élethelyzethez igazított tanulás pedagógiai gyakorlatának.